Piłka ręczna rośnie w siłę

Piłka ręczna jest najbardziej dynamicznie zyskującą dyscypliną pod względem wartości mediowej sponsoringu sportowego w Polsce – wynika z raportu przygotowanego przez Pentagon Research. W minionym roku handball znalazł się na trzecim miejscu wśród najbardziej wartościowych dyscyplin. Cała wartość telewizyjna sponsoringu sportowego wyniosła blisko 5 miliardów złotych, co jest wynikiem najlepszym w historii.

Oczywiście największy wpływ na „medalowe” miejsce piłki ręcznej miały Mistrzostwa Europy w Polsce, które odbyły się na początku 2016 roku i gromadziły przed telewizorami milionowe audytoria. Nie bez znaczenia jest również fakt rozwoju klubowego szczypiorniaka, który zaczyna się liczyć w Europie.

Patrząc na ranking dyscyplin ze względu na wygenerowaną wartość ekspozycji sponsorów widać wyraźnie, że piłka ręczna wraz z wyprzedzającymi je – piłką nożną i siatkówką, pozostawia daleko w tyle inne dyscypliny. Szczypiorniak jest blisko czterokrotnie bardziej opłacalny dla sponsorów od skoków narciarskich, a prawie siedmiokrotnie od kolarstwa szosowego, żużla czy boksu. Piłka ręczna wygenerowała w minionym roku wynik na poziomie 931 948 082 zł, czyli niemal taki sam jak druga w zestawieniu siatkówka.

Ranking dyscyplin ze względu na wygenerowaną wartość ekspozycji sponsorów TOP 20:

Miejsce Dyscyplina Wartość
1 PIŁKA NOŻNA 1 885 784 810 zł
2 SIATKÓWKA 932 784 495 zł
3 PIŁKA RĘCZNA 931 948 082 zł
4 SKOKI NARCIARSKIE 252 252 192 zł
5 KOLARSTWO SZOSOWE 140 159 712 zł
6 ŻUŻEL 139 541 398 zł
7 BOKS 137 451 593 zł
8 KOSZYKÓWKA 102 071 203 zł
9 SZTUKI WALKI 82 579 230 zł
10 LEKKOATLETYKA 71 144 364 zł
11 TENIS ZIEMNY 51 166 232 zł
12 HOKEJ 47 301 021 zł
13 RAJDY TERENOWE 24 975 288 zł
14 IGRZYSKA OLIMPIJSKIE 15 457 092 zł
15 JEŹDZIECTWO 9 046 620 zł
16 NARCIARSTWO BIEGOWE 7 625 979 zł
17 RAJD SAMOCHODOWY 6 665 555 zł
18 PODNOSZENIE CIĘŻARÓW 6 097 201 zł
19 FUTSAL 5 330 882 zł
20 DRIFT 4 459 488 zł

 

Źródło: zprp.pl