Plusy pandemii – prewencja kontuzji

Wcześniejsze zakończenie rozgrywek PGNiG Superligi może mieć swoje plusy. Jednym z nich na pewno jest rehabilitacja kontuzjowanych zawodników, wzmacnianie odpowiednich partii ciała i ćwiczenia prewencyjne, które mogą zapobiec powstawaniu kontuzji w przyszłości.

W naszej drużynie w czasie trwania sezonu było co najmniej dwóch szczypiornistów, którzy borykali się z powracającymi kontuzjami. Pandemia koronawirusa spowodowała, że zawodnicy spędzają więcej czasu w swoich domach i mogą skupić się na ćwiczeniach zaleconych przez fizjoterapeutę, Andrzeja Karpińskiego. Andrzej przesyła materiały w postaci filmików do szczypiornistów, którzy następnie je wykonują, dokumentują i odsyłają do sprawdzenia.

Achilles często potrafi doskwierać nam w życiu codziennym, a także podczas aktywności fizycznych. Ten, kto odczuwał poranną sztywność tego ścięgna, czy ból po zakończonym treningu doskonale wie, jak dokuczliwa jest to kontuzja. Dolegliwości przeciążeniowe ścięgna Achillesa nie omijały również naszych zawodników. Choć przyczyn powstawania tego rodzaju kontuzji może być wiele i do każdego przypadku powinniśmy podejść indywidualnie, to poniżej przedstawiamy kilka podstawowych ćwiczeń, które możemy wykonać w domu. Do ich wykonania zawodnicy, Michał Szyba i Antoni Łangowski, wykorzystali roller, piłeczkę i ćwiczenia ekscentryczne, zaczerpnięte z protokołu Alfredsona. Systematyczne wykonywanie tych ćwiczeń, często pomaga pozbyć się bólu oraz poprawia elastyczność, ukrwienie i strukturę ścięgna Achillesa.

~AK/LP~